Linker

Her er linker til organisasjoner, bedrifter o.l. som vi har et forhold til.

Malvik Musikkorps sin Facebookside

Vi i MMK bruker primært vår hjemmeside www.malvikmusikkorps.no til å vise den informasjon om korpset som er mest "varig", f.eks. når en skal finne ut når korpset øver, hva det koster å være med o.l.

For mer "ferskvare" informasjon har vi valgt å bruke Facebooksiden vår som primært "utstillingsvindu". Her er det løypemeldinger om kommende aktiviteter, om den siste konserten, publikumskommentarer osv.

Men et visst overlapp er det jo. Sjekk begge sidene!"

Vikhamar og Saksvik skolekorps (VSSK)

er skolekorpset der mange av dagens medlemmer i Malvik Musikkorps spilte sine første toner. Vi øver i samme lokale (Ytre Malvik Samfunnshus). Mange MMK-medlemmer har hatt, og har, barn i VSSK.

Det er et godt samarbeid mellom det korpsene. Spesielt må nevnes det årvisse, men stadig skiftende julespillet "Nå er det jul - igjen", som i desember 2014 ble framført for niende gang. Her har MMK hovedrollen som orkester, men mange i MMK deltar også sammen med VSSK'erne på scenen! Her er link til deres hjemmeside og Facebookside.

Norges Musikkorps Forbund (NMF)

Malvik Musikkorps er tilsluttet NMFs region NMF Trøndelag. NMF arrangerer bl.a. det årlige "NM for Janitsjar", der MMK har deltatt i en årrekke. NM går av stabelen siste helga før påske, i Trondheim.

Malvik Blandakor (MBK)

Malvik Blandakor deltar ofte sammen med Malvik Musikkorps, som vårkonsert, adventskonsert og 1. juledag. Vi har også hatt større felles oppsettinger sammen.

Saksvik Teaterlag (STL)

Også Saksvik Teaterlag er en av Malvik Musikkorps sine aktive samarbeidspartnere, både i form av enkeltartister derfra som har deltatt i korpset sine forestillnger og konserter, og i større samarbeidsforestllinger med kor, korps og teaterlag.

Malvik kommune

jMalvik kommune er viktig for som tilrettelegger for kultur, både økonimisk, øvingslokaler, konsertarenaer m.m.. Samarbeid foregår gjennom Malvik Kulturråd.

Her er link til Kultur, natur og fritid, som har videre linker til Arrangementsoversikt, Bruket kulturhus, Kulturskole m.m.

MalvikBladet

MalvikBladet er lokalavisa i vår kommune. Rett som det er, er det reportasjer fra kulturelle aktiviteter i kommunen, blant annet fra MMK sine aktivieteter.

Malvik Musikkorps bruker ofte MalvikBladet til annonsering.

Malviknytt.no

Malviknytt.no er en partipolitisk og økonomisk uavhengig nettavis som ikke mottar offentlig pressestøtte.

Her er linken til kultursidene.