Om MMK

Malvik Musikkorps (MMK) holder til på Vikhammer i Trondheims nabokommune Malvik. Korpset ble stiftet 31. mai 1939. Vi teller ca 40 aktive medlemmer. De fleste av oss er fra Malvik, men vi har også mange fra Trondheim med! Og vi tar gjerne mot flere! Øving foregår på Ytre Malvik Samfunnshus mellom 19 og 22 på tirsdagene, så bare kom! Les spesielt om vår satsning "Restart" for å hjelpe deg som har spilt for lenge siden, tilbake til denne artige hobbyen!

Felles for alle i Malvik Musikkorps er at vi har valgt korps og musikk som hobby og at vi ønsker å ha det moro sammen med andre musikere. I tillegg får vi gleden og tilfredsstillelsen av å være med i det lokale kulturlivet og å skape noe gjennom musikken. Derfor synes vi at deltakelse i Malvik Musikkorps gir mye igjen for innsatsen.

Vi spiller all slags musikk, både av den "lette" typen og den "seriøse" typen. Idéen er at det skal være givende både å spille og å høre på, enten vi gjør en gatekonsert, en oppmarsj eller en korpskonsert. Vi har gjennomført temakonserter med alt fra filmmusikk og musicals til kirkekonserter. Siden midten av 1970-årene har vi deltatt i konkurranser som NM for janitsjar, Trøndersk Mesterskap og underholdningskonkurranser.

Hvert år reiser vi på en tur før vi avslutter før sommeren. Vi har spilt utekonserter i store byer som Praha, Berlin, Bournemouth, St. Leningrad, København, Stockholm og Oslo, men også mange mindre steder i Norge. På disse turene er mange ledsagere gjerne med. Det samme gjelder mange unge som har spilt med oss tidligere, men som går skole et annet sted i verden.

Ønsker du å se vedtektene våre og om hvordan vi har organisert arbeidet i korpset, se siden "Vedtekter og organisering".